Çocuk Göz Hastalıkları

Çocuklarda göz muayenesi ne zaman yapılmalıdır?

Çocuklarda göz hastalığından şüphelendirecek bir durum varlığında bebek-çocuk hangi yaşta olursa olsun zaman kaybetmeden hekime gösterilmelidir.

Herhangi bir belirti göstermeyen çocuklar ise 4. yaşta veya öncesinde göz doktoru tarafından göz muayenesi yapılmalıdır.

Çocuklarda göz hastalıklarından şüphelendirecek belirtiler nelerdir?

Göz kayması – şaşılık

Göz kapağı düşüklüğü

Göz yaşarması, çapaklanma, kanlanma, sıklıkla gözlerini kaşıma-ovalama

Göz bebeği beyazlığı

TV`yi yakından izleme, gözlerini kısarak bakma

Okuduğu yeri kaçırma ya da okuduğu yeri takip için parmak kullanma

Çok yakından okuma, bir gözünü kapayarak bakma, başını yana eğerek bakma

4-5 aylık olmasına rağmen bakışları odaklayamama

Dalgınlık, baş ağrısı, baş dönmesi, sakar davranışlar

Göz ve çevresinde şişlik, renk değişikliği, ailede ciddi bir göz hastalığının varlığı

Bu bulgulardan herhangi biri varsa bebek ya da çocuk HEMEN göz doktoruna getirilmelidir.

Hiçbir belirtisi olmayan sağlıklı çocuklar ise 4 YAŞ civarında göz doktoruna getirilmelidir.

Göz tembelliği (Ambliyopi) nedir?

Göz tembelliği, çocukluk çağında görmenin düzgün şekilde gelişmemesidir. Bir gözde ya da her iki gözde görülebilir. Çocuklarda görme, doğumdan sonraki ilk birkaç yılda gelişir. Hastalığın, erken teşhisi ve tedavisi çok önemlidir. Aksi takdirde, çocukta hayatı boyunca normal ve sağlıklı görme gelişmez. İleri yaşlarda tesbit edilen göz tembelliğinin etkin bir tedavisi yoktur.

Çocuklarda düşük derece bozukluk varlığında gözlük kullanmak gerekir mi?

Belirli yaş gruplarında belirli seviyelerde refraksiyon kusuru normal kabul edilmektedir. Örneğin 2 yaşındaki bir çocukta, ilave göz hastalığı olmaksızın iki gözünde +2 diyoptri refraktif kusur varlığında gözlük kullanımına gerek yoktur.

Her yaş grubu ve refraktif kusur tipi için farklı sınırlar vardır. Deneyimli bir hekim bu sınırları bilir ve gereksiz yere gözlük kullanımına neden olmaz.